Iltaa Iltaa Silmänisku

Tänään kävin tapaamassa endolääkäriäni Naistenklinikalla. Lekuri on maailman ihanin ja ymmärtäväisin. Meillä on aika pitkä taival takana...

Lääkäri oli samaa mieltä, että lahjasoluilla kokeillaan vielä. Sanoi epäilevänsä vahvasti mun soluje heikentymistä endosta johtuen ja, että lahjasoluilla on hyvätkin mahdollisuudet onnistua.

Pääasiassa käynnillä keskityttiin kivunhoitoon siihen asti, että päästään taas hoitoihin. Päädyttiin aloittamaan taas Procren piikit, joilla aiheutetaan vaihdevuodet. Sama hoito mulle tehtiin pari vuotta sitten, kun kärsin usean kuukauden tulehduskierteestä. Hoidon aikana oma hormoonitaso ajetaan alas. Tämän seurauksena endo rauhoittuu ja kuukautiset saattavat jäädä kokonaan pois. Viimeksi sain ihan hillittömät sivuoireet. Kuumia aaltoja, vilukohtauksia, päänsärkyä, unettomuutta ja hikoilin kuin possu saunassa. Nyt onneksi rinnalle otetaan estrogeeni korvaushoito. Ensin kokeillaan e-pillereiden vaikutusta ja jos ne eivät ole tarpeeksi vahvoja, niin  vaihdetaan "oikeaan" korvaushoitoon.

Mulla ei ole piikityskammoa.  Mä oon aina pistänyt hoidoissa käytettvät lääkket itse, mutta tätä piikkiä kohtaan mulla on ongelma. Siinä on lääke valmiina struutassa. Sen sekoittaminen on ensinnäkin ihan kuin jotain samperin avaruusteknologiaa. Paina siitä, väännä tästä, pyöritä tosta, välissä tee muutama kärrynpyörä ja lopuksi struuttaa vatsanahkaan sivuttain (heti, kun oot lööytänyt arpiviidakosta sopivan kolon). Piikki maksaa reilun satasen, enkä jumalauta ota sitä riskiä, että aineet ruiskuaa pitkin seiniä. Kävin siis hakemassa ekan piikin apteekista ja hoitsu pisti sen samalla käynnillä. Onneksi mulla on sairaanhoitajaystävä, joka saa kunnian hoitaa tämän joka kuisen operaation tästä eteenpäin.

Nyt isäntä huutelee saunaan, joten pitää hilpasta.

Hyvää perjantai-iltaa kaikille!

Pus.