Mikä hitto siinä on, ettei mun kroppa voi toimia koskaan niinkuin pitäisi!!??

Vaihdevuodet my ass...

Ihan kunnon menkat alkoi perjantaina ISOJEN kipujen kera. "Ei sulla varmaan edes tule mitään vuotoa, kun oot saanut jo neljä piikkiä" . No, eipä ollut mun kroppa samaa mieltä.

Nyt mä sitten pelkään, että vuoto ei taas ota loppuakseen ja mun ihana kolmen kuukauden vuodoton ja kivuton elämä oli tässä :(.

Mä kerron vähän näistä kivuista. Se alkaa sellaisella pienellä juilimisella alaselässä ja alavatsassa. Sitten kivut kovenevat ja muuttuvat enemmän vihlaisuiksi. Sen jälkeen alkaa kyljissä ja ylävatsalla krampit ja kiristys. Hengitys vaikeutuu ja nukkua joutuu sellaisessa puoli istuvassa asenossa. Vatsallaan ei voi olla ollenkaan.

Vatsa turpoaa ihan luonnottomaksi ja kaikki vaatteet kiristävät ja painavat mahaa. No sitten tavaraa tulee niin, että anemia on päällä heti. Koska mun endometrioosini on rectovaginaalinen, tarkoittaa se sitä, että perähutlarikin saa oman osansa. Istuessa sattuu peräsuoleen ja se aiheuttaa kipua lantioon. Vessassa käyminen on ehkä helvetillisin tapahtuma ikinä, mutta silti vessaan on mentävä heti kun hätä iskee. 

Kipulääkkeet auttavat vaihtelevasti. Vahvimpia lääkkeitä otan öisin, jotta saa nukuttua. Aina nekään ei auta ja sitten kärvistellään jyväpussin kanssa.  Onneksi kivut ei yleensä kestä kuin 2-3 päivää. Tiedän, että moni kärsii kivuista ihan kokoajan.

Pulliainen: Ihan oli sellaiset kynttilöiden haistelu ja ihastelu kutsut :). Vaikka, kyllä  sellaiset kynttiläillallisetkin olisi mukavat... Joko te olette saaneet uutisia?

Mulla oli siis eilen kynttiläkutsut. Hetken jo epäilin, että kykenenkö koko kutsuille, mutta onnistuin tekemään kaiken mitä piti :). Kivaa oli ja sain vielä ihan kivasti emännän hyvitystä eli saan tilattua itsellenikin jotain kivaa ;).

Nyt on aika ottaa lääkkeet ja aloittaa päivän kyläilykierros ;).

PUS.