Eilen kotiuduin lasaretista ja SE PUSSUKKA on tipotiessään :).

JEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!! Mä olen ihan suunnattoman onnellinen ja iloinen ja onnellinen ja kiitollinen ja .....

Leikkaus meni hyvin, ei mitään kummallisuuksia ja haavakin on tosi pieni. Torstaina puolen päivän aikaan leikattiin ja alkuillasta olin jo pystyssä. Ei katetria, ei dreeniä, ei mitään muuta kuin tippa kädessä. Vähänkö olin onnellinen, että säästyin kaikilta muilta pussukoilta. Sanoin salissa hoitsuille, että mua ei sitten tarvitse herättää ennenkuin musta on irrotettu kaikki mahdolliset pussukat ja mitään ei sitten enää lisätä! Pissaaminen onnistui heti :) (kyllä, se oli mulle ilon aihe).

Etukäteen varoiteltiin, että suolen toiminnan alkamiseen saattaa mennä päiviä ja pahoinvointiakin saattaa esiintyä. No kaikesta huolimatta ilmaa alkoi pukkaamaan pihalle jo perjantaina ja perjantai-iltana alkoi suolikin tyhjentyä. Siinä menikin sitten perjantaiyö ja lauantaipäivä aikapitkälti Arabiaa kulutellessa. Oli kuulkaa loistohomma, että olin ostanut mukaan Natusanin sinkkivoidetta, koska sillä oli käyttöä ja PALJON... On kyllä edelleenkin...

Torstai meni ravinnotta, vain hieman vettä sain illalla juoda. Perjantaina aloitettiin nesteravinto ja perjantai-iltana sain hieman velliä. Lauantaina aloitettiin soseet ja sunnuntaina sain siirtyä kiinteeseen. Tämä kiinteiden aloittaminen ei nyt sitten ole mikään kamalan helpo homma, koska suoli on tukossa heti... Apteekista hain sellaista Pegorion jauhetta, mikä sekoitetaan veteen. Sen pitäisi sitten hellävaraisesti pehmentää suolen sisältöä... No mutta, koska mä olen mä, niin mullahan tuo yksi pussillinen (mikä on siis annostusohjeessa) vetää suolen aivan plöröksi. Nyt kokeilenkin sitten puolikasta pussia päivässä, jotta ei tarvitsisi viettää kokopäivää vessassa. Tätä rumbaa saattaa nyt kestää sitten useampi viikko...

Mulla oli niin mahtavat huonetoverit, että en olis malttanut kotiin lähteä :). Suuret kiitokset Heidille ja Susannalle elämäni hauskimmasta sairaalareissusta!! Ja pikaista ja hyvää paranemista myös heille!

PUS.